מדריכים

תזונה בהריון - ציפיות מול מציאות

בנוסף: טיפים להתמודדות עם בחילות, מאכלים מזינים ודברים אסורים בהחלט.

6 ציפיות למזון הריון שעשויות להיראות שונות IRL.

 

הגוף שלך עובר המון שינויים כשאת בהריון, ועם זה מגיעים הרבה כללים חדשים שיכולים לגרום לך לחשוב על איך לטפל בעצמך בצורה מיטבית. מה בטוח לאכול? האם את עדיין יכול לשתות את תה המאצ'ה היומי שלך בשלווה? בואי נדבר על כמה מהמיתוסים והמציאות בנושא אוכל והריון.

אז בין אם רק התחלת את מסע ההריון ובין אם את רק מתרגלת לשלב ההריון אליו הגעת, כך תכיני את עצמכם למציאות של אכילה עבור שניים.

ציפייה מול מציאות

ציפייה: בחילת בוקר מתרחשת רק בבוקר.

המציאות: לא כולן סובלות מבחילות בהריון, אך אם את כן, את עלולה למצוא את עצמך מקללת את מי שכינה אותן "בחילות בוקר". במציאות בחילות הריון יכולות להכות בכל עת, ובעוד שאוכל יכול לעזור להרגיע בטן בעייתית, קשה מאוד לאכול כשלא מרגישים טוב. טיפ אחד למה לצפות: הקדימי את הבחילות! אם את יודעת שהבחילה שלך מגיעה בשעה מסוימת ביום, תני לעצמך נשנוש קטן לפני שתהיה לה סיכוי להופיע. פחמימות יכולות להציל אותך, אך מחקרים מראים כי הוספת מעט חלבון (כמו גבינה או חמאת אגוזים) יכולה לעזור אפילו יותר.

ואם יתברר שהדרך היחידה שלך לשרוד את השליש הראשון נעוצה בתפריט קבוע של בייגל ולימונדה? אל תלחצי. את צריכה רק כמאה קלוריות נוספות ביום בשליש הראשון ו- 300 נוספות עבור כל יום בהמשך. אז וודאי שאת אוכלת, אבל אל תילחצי על עצמך לאכול עבור שניים, אם אכילה עבור אחד כבר מתישה אותך. יש מספיק זמן לגוון בתזונה בהריון כשאת לא ישנה ליד האסלה מרוב הקאות.

ציפייה: אסור לך לשתות קפה, ולאכול מאכלים כמו סושי או כריכי הודו.

מציאות: זה אולי נראה כאילו הרבה מאכלים הם מחוץ לתחום במהלך ההריון. אבל הרעיון הכללי הוא להיות זהירים במיוחד בכל מה שלול להיות רגיש לחיידקים: ביצים או בשר לא מבושל, דגים גולמיים, בשר ממעדניות, גבינה לא מקוררת וירקות ופירות לא שטופים. החדשות הטובות? הכללים הללו קיימים כדי למנוע ממך לתפוס סוגים מסוימים של חיידקים (הסוגים הרעילים הרגילים ואחד מסוכן במיוחד לאנשים בהריון בשם ליסטריה). אז אם אכלתם עד כה את ההמבורגרים בטיגון מדיום-רייר, אין צורך להיבהל. רק תוודאי שאת זוכרת את ההנחיות תמיד כדי שתדעי ממה להמנע.

חדשות טובות עוד יותר? הרגל הקפה שלך הוא בטוח לתינוק(במתינות!). בממוצע, 200 מ"ג של קפה (הכמות בכוס קפה אחת) ביום זה בסדר גמור.

ציפייה: עליך לשתות הרבה חלב כדי למנוע דלדול סידן.

המציאות: אף על פי שהתינוק שלך מקבל באמצעותך חומרים מזינים, הגוף שלך בדרך כלל יעדיף קודם את צרכיך ויעביר לתינוק שלך את כל מה שנשאר - למעט סידן. אם אינך צורכת מספיק מזה, התינוק שלך ישתמש בשלך. אבל זה לא אומר שעכשיו את צריכה להתחיל לשתות רק כוסות חלב. שימי לב שישנן הרבה חלופות מלאות סידן לחלב - גבינה ויוגורט יהיו הבחירות הטובות ביותר (כוס גבינה או כוס יוגורט אחת שוות לכוס חלב אחת). אם את טבעונית, או לא שותה חלב, יש גם חלופות שאינן חלביות, כולל שקדים וחמאת שקדים, טופו ואפילו מיץ התפוזים המועדף עליך (פשוט בחרי בגרסה המועשרת בסידן). בונוס: הרבה ממאכלים אלה עושים מצווה כפולה ומספקים ויטמינים נוספים שאת צריכה במהלך ההריון.

ציפייה: סיפורי סבתא על הריון הם רק סיפורים.

מציאות: רוב השמועות סביב אוכל והריון אינן מבוססות על המציאות. אבל חלק מהחוכמה שהועברה סביב מעגלי הריון אכן נטועה במציאות. לדוגמא, יש כיום הוכחה מדעית לכך שג'ינג'ר יכול לעזור בבחילה. אז קחו מסטיק ג'ינג'ר או הקציפו את המתכון האהוב עליכם לג'ינג'ר. אפילו לקחת קצת ריח של ג'ינג'ר טרי יכול לעזור.

ציפייה: הדברים יחזרו לשגרה ברגע שהתינוק יגיע.

מְצִיאוּת: הגוף שלך ימשיך לעבוד קשה גם לאחר הלידה. כך שגם כשאת נפרדת מהצרבת או מהבחילות, "נורמלי" עשוי להיות יותר מטרה חמקמקה. אם את מניקה, את לא צריכה לדאוג יותר מדי לקבל בדיוק את החומרים המזינים המתאימים להעשרת חלב האם שלך (הגוף שלך כבר יטפל בזה), אבל את צריך לוודא שאת עדיין במצב מיטבי בזמן שאת מטפלת בתינוק שלך. הנקה שורפת 500 קלוריות נוספות ביום, מה שעלול להוביל רעב מוגבר אם את לא זהירה. וגם אם אינך מניקה, גופך עדיין מחלים מלידה, וטיפול בתינוק דורש אנרגיה רבה. אז הרגעי עם הנרטיב של החזרה לגופך של לפני ההריון ותעדיפי קודם את רווחתך (וודאי שיש לך חטיפים ומים בכל עת).

המציאות של בניית אדם מאפס פירושה שאת יכולה להשקיע את רוב הזמן והאנרגיה שלך רק בניסיון לפקוח את העיניים במהלך היום. ולמרות שזה אולי נראה כמו דבר נוסף שצריך לחשוב עליו, וודאי שאת מקבלת מספיק ממה שגופך זקוק לו ורק זה ישפר את ההריון שלך בהחלט. 

מדריכים אחרונים