מדריכים

השבוע ה23 להריון

גודלו של התינוק בשבוע ה-23 להריון

אורכו של התינוק שלך הוא 29 סנטימטרים ומשקלו 0.5 קילוגרם השבוע, והוא בערך בגודל של חציל.

התפתחות התינוק בשבוע ה-23 להריון

תרגול נשימה: כלי דם בריאות של התינוק מתפתחים כדי לעזור להם לנשום. 

צמיחה משמעותית: בחודש הבא התינוק שלך יגדל באופן משמעותי, ויכפיל את משקלו תוך ארבעה שבועות בלבד על ידי עלייה של כמה מאות גרמים כל שבוע!

דופק חזק: כשאת בשבוע 23 להריון, פעימות הלב של התינוק שלך כל כך חזקות שאפשר לשמוע אותן דרך סטטוסקופ.

 

הידעת? התינוק שלך יכול לשמוע את הקול שלך ואפילו כמה צלילים חזקים סביבך, כמו צלצול של טלפון

 

גופך: הסימפטומים של השבוע ה-23 להריון

משדיים דולפים ונפיחות, ועד הצורך המתמיד להשתין, כנראה שאת עוברת המון בשלב זה של ההריון! להלן הפירוט של חלק ממה שאת עשויה לחוות בשבוע ה-23 להריון.

ציצים דולפים: כשהציצים שלך משתנים ומגבשים לעצמם את המטרה האמיתית שלשמה נועדו - ההנקה ייתכן שתבחיני שהם דולפים מעט קולוסטרום ובמצב כזה, שנקרא גם "טרום חלב", כמה רפידות הנקה עשויות להיות שימושיות.

הפטמות מתכהות: הפטמות שלך עשויות גם להתחיל להתכהות ולבלוט יותר. זה נורמלי לגמרי. הם יחזרו לצבעם הבהיר יותר כשתסיימי להניק.

רגליים וקרסוליים נפוחות: גופן של נשים הריוניות נוטה לאגור מים, מה שגורם לנפיחות קלה. כדי להתמודד עם זה, השעיני את הרגליים כשאת יושבת, החליפי תנוחות לעיתים קרובות והתעמלי באופן קבוע! כמו כן, למרות שזה נראה מנוגד לאינטואיציה ולהיגיון, שתי הרבה מים כדי להפחית את הסיכון באגירת מים. נפיחות חמורה או פתאומית היא סיבה לדאגה, מכיוון שהיא יכולה להיות סימן לרעלת הריון. בכל רגע בו משהו מרגיש לך לא בסדר, פני לקופת החולים שלך!

תשוקות מוזרות: נשים בהריון ידועות בתשוקות האוכל שלהן (דודות), אבל מה אם יש לך חשק למשהו שהוא לא אוכל? ספרי הכל לרופא שלך! הדודות שלך למאכלים מסויימים יכולות להצביע על מחסורים תזונתיים כמו אבץ או ויטמינים כאלה ואחרים.

הפסקות שירותים תכופות: התינוק שלך גדל מספיק כדי להתחיל להפעיל לחץ על שלפוחית ​​השתן שלך. והצורך להתפנות מופיע לעיתים תכופות ואולי אפילו תזהי מעט דליפות בין לבין.

תרגילי רצפת האגן

 הריון ולידה עלולים להחליש את רצפת האגן שכוללת את השרירים המקיפים את אזור הנרתיק והפי הטבעת. כנראה שהשרירים האלה הם הדבר האחרון שאת חושבת עליו עכשיו, אבל בעוד כמה שבועות תגלי אחרת כשהם יתחילו להיות מורגשים יותר, ולכן כדאי שתפעילי אותם גם לפני הלידה!

תרגילי פילאטיס יכולים לעזור עם תסמינים נפוצים של הריון ואחרי לידה כמו שליטה לקויה בשלפוחית ​​השתן וטחורים. דרך קלה לזכור היא לבצע תרגילי החזקת האגן בעת צחצוח השיניים מספר דקות פעמיים ביום.

מזל טוב! נותרו לך רק עוד 17 שבועות בהיריון!

 

החיים שלך בשבוע 23 להריון

עברת הרבה מעבר לנקודת האמצע, אבל יש עוד שבועות רבים לעבור. הישארי עסוקה בלהנעים את הזמן הפנוי שלך באימונים מהנים וקריאה מרתקת.

הקדישי זמן לחיים חברתיים: אולי את לא עומדת בחייך החברתיים שלפני ההריון, אבל טוב לנשמה לבלות עם הקרובים והיקרים לך. ברגע שאתם זורקים ילדים לתערובת, זה טבעי שהחברות תשתנה ותתפתח, אבל ככל שהבסיס חזק יותר, כך גדל הסיכוי שאת והחברים שלך תצליחו לעבור יחד את תקופת ההורות הטרייה.

הקדישי יום לעצמך: תכנן יום שמיועד רק לך (אם כי חברים או שותפים יכולים להצטרף, אם תרצי בכך). צאי לחוף הים, ערכי מרתון סרטים או קחי חלק במלאכה האהובה עליך. זה לא משנה מה את עושה כל עוד זה משהו שגורם לך להרגיש טוב.

אל תפחדי לאמץ את הגוף שלך: אם יוגה זה לא הקטע שלך, אל תדאגי. ישנן דרכים נוספות להפעיל את הכושר שלך, גם כשהבטן שלך גדלה. חפשי שיעורי טרום לידה אלטרנטיביים באזורך, פנו לבריכה הקהילתית או צאי למסלול הליכה סלול היטב. אם מזג האוויר נתקע בבית, חפש באינטרנט סרטוני פילאטיס ביתי להריון.

 

הבטן שלך בשבוע ה-23 להריון

העלייה במשקל צריכה להישאר יציבה של כקילוגרם בשבוע כעת ועד הלידה. גובה הבסיס - המרחק בין עצם הערווה שלך לחלק העליון של הרחם - בשבוע 23 הוא בדרך כלל בסביבות 21 עד 25 סנטימטרים.

בשבוע 23 התינוק שלך כנראה נותן לך בעיטות ודקירות קטנות. כשהם מתנועעים, אולי אפילו תראי את כל הבטן שלך זזה. זה יכול להיות די מדהים.

 

מדריכים אחרונים