מדריכים

השבוע ה-18 להריון

השבוע ה-18 להריון

בשבוע ה-18 להריון, משקלך יעלה בכ-450 גרם כל שבוע, ותסבלי מבעיות שיווי משקל. בזמן זה, תינוקך גם יתחיל לשמוע.

מה הגודל של העובר בשבוע ה-18?

בשלב זה, הגובה של הבייבי שלך הוא 14.2 ס"מ ומשקלו כ 190 גרם. בערך כמו בקבוק שמפו לתינוקות.

דברים נוספים שכדאי לדעת על השינויים של השבוע ה-18 להריון:

  • העובר
  • גופך
  • אורח חייך

 

העובר שלך בשבוע ה-18

דברים גדולים מתרחשים השבוע בכל הנוגע לגדילה והתפתחות! משמיעה, ועד מערכת העצבים! המשיכי לקרוא בשביל לגלות עוד.

התפתחות העובר בשבוע ה-18 להריון:

שמיעה: העובר כבר שומע! כרגע, הצלילים הכי חזקים שהוא שומע הם פעימות ליבך. עד שהשבוע ה25, הוא כבר יתחיל להגיב לקולות שהוא מזהה.

מין: כשתעברי את האולטרסאונד של השלב הזה (בין השבוע ה-16 עד השבוע ה-20) הטכנאי כבר יוכל לומר לך אם יש לך בן או בת. רמת הדיוק תלויה בתנוחת העובר, לכן כדאי בכל מקרה לשמור שם נוסף כגיבוי. אם זו בת, החצוצרות והרחם כבר נמצאים במקום היעודי להם בגוף. אם זה בן, אברי המין שלו אמורים להיות נראים לעין על מסך השיקוף.

מערכת העצבים: העצבים של העובר מתחילים להתכסות במיאלין - חומצות שומן שעוזרות לבודד את העצבים. תהליך זה נקרא מיאליזציה. זו מילה מוזרה, אבל התוצאה של תהליך זה תעזור להגן על העצבים של התינוקך ותגביר את התקשורת ביניהם. שני אלו הם דברים מאוד חשובים להתפתחות המוח של העובר. בנוסף, מחקרים הוכיחו שתזונה בריאה אצל נשים הריוניות קשורה להתפתחות מוח בריאה בקרב עוברים,ובייחוד רמת הברזל, חומצה פולית וכולין. אז השתדלי לאכול ירקות ירוקים, ביצים, קטניות ועוד מאכלים עשירים בויטמינים. זכרי גם לקחת את קומפלקס ויטמינים לנשים בהריון, גם בשביל התפתחות מוח בריאה אצל העובר.

מזל טוב!
עברת כבר 45% מההריון!

 

גופך: תסמינים של השבוע ה-18

למרות שאת מרגישה יותר אנרגטית בשליש השני, את אולי תמצאי את עצמך מתמודדת עם בעיות חדשות, והתינוק שלך יגדל. בעיות כמו כאבים ברצועות, צירים מדומים וחוסר שיווי משקל. אז בשביל שתיהי מוכנה, הנה רשימה של תסמינים שעלולים להצטרף לחייך השבוע:

משקל: בשלב זה, רוב הנשים עולות בכחצי קילו כל שבוע. התינוק נולד במשקל של בערך 3 קילו או יותר, אז לאן כל הקילוגרמים שאת צוברת בחודשים האלה הולכים? השליה שוקלת בסביבות קילו אחד, ועוד שני קילו נוספים של דם. יש עוד מרכיבים, אז אם את רוצה לקרוא עוד הכנסי לכאן.

שיווי משקל: עם כל המשקל הנוסף הזה, מרכז הכבידה שלך משתנה. אולי תמצאי את עצמך מועדת יותר מהרגיל, אז כדאי להזהר יותר מהרגיל ולא להתאמץ יותר מדיי. שימי לב ששינויים אלה יכולים לגרום לכאבי גם, אבל מנוחה יכולה לפתור בעיות כאלו.

עיניים יבשות: הריון עלול לייבש לך את העיניים, דבר מאוד מציק אם את משתמשת בעדשות. נסי להשתמש בטיפות הרטבה לעיניים ללא ציקלוספורין (למרות שחומר זה עוזר לשמור על לחות בעיניים, אין מספיק מידע על האם הוא בטוח לשימוש בזמן הריון)

כאבים: נפוצים מאוד בתקופת ההריון, אך בשבוע ה18 יכול להיות שתכירי תחושות מאוד לא נעימות בבטן התחתונה. הרצועות התומכות ברחם הן מקור הכאב. רצועות אלו הן רצועות המחברות את הרחם לאגן, וככל שהתינוק גדל והרחם נמתח, יש יותר עומס על רצועות אלו. אין הרבה דברים שאת יכולה לעשות נגד זה, חוץ ממנוחה בתנוחה נוחה ולקיחת משככחי כאבים (בטוחים לשימוש בהריון, שהרופא שלך אישר!). נכון שיש סיבות נוספות לכאבים בבטן בהריון, לכן אם את מרגישה שהכאבים הם לא במקום, התייעצי עם רופא הנשים שלך. בנוסף, עלייך לפנות לרופא אם את חווה תופעות מדאיגות נוספות כמו דימומים, צמרמורות או חום.

לחץ דם: תוהה למה הרופא בודק את לחץ הדם שלך בכל פעם שאתם נפגשים? לחץ דם נמוך יכול להוביל לסחרחורות, בעוד שלחץ דם גבוה יכול לגרום לסיבוכים אחרים כמו לידה מוקדמת ובעיות עם השליה. למרות שבכל שלבי ההריון כדאי לשים עין על לחץ הדם, אם את נוטה ללחץ דם גבוהה צריך להקפיד מאוד ונדרש מעקב רפואי צמוד עד הלידה.

התכונני לאולטרסאונד של השבוע ה-20

את בטח מתכוננת לקראת האולטסאונד של אמצע ההריון - כלומר, סריקת מבנה העצמות. ובאמת זה מה שזה, לא מעבר. גופו של העובר יבדק בשביל לראות את התפתחותו התקינה.

מה שמאוד מיוחד עבור הורים רבים בשלב זה הוא גילוי מין העובר, אבל מאוד סביר שפשוט תדהמי מלראות את כל חלקי גופו - את תראי את המוח, את הלב, ואת האצבעות הקטנות. אם התינוק יבעט בזמן הבדיקה את תראי בדיוק איזו תנועה הוא עשה.

הרופא גם יוודא את תאריך הלידה בזכות גודלו של העובר. יש סיכוי שהתאריך עוד ישתנה, אבל זכרי שרק כ-5 אחוז מכלל התינוקות נולדים בתאריך המתוכנן שלהם, אז אי אפשר לדעת את התאריך 100%.

כדאי לדעת:

גופך מייצר עכשיו כ-50% יותר דם מאשר תקופות אחרות בהן את לא בהריון.

חייך בשבוע ה-18 להריון:

גם אם את רוצה לבזבז את כל האנרגיות שיש לך כרגע, זכרי להיות עדינה עם עצמך. הנה כמה טיפים שיעזרו לך:

העיקר: מתקשה להרדם? זו לא אשמתך. את כבר לא אמורה לישון על הגב בשלב הזה, ושלפוחית השתן שלך מרגישה לא קיימת. אבל אל תאבדי תקווה לשינה טובה, הנה מאמר על שינה בהריון, שכולל את תנוחות השינה האידאליות להריון.

מתכונים לנסות: כשהרבה נשנושים זה חלק מהשגרה, מאוד קל ליפול במלכודת של דיאטה מלאת פחמימות. נסי בכל מקרה למצוא דרכים נוספות לתת לגוף שלך את התזונה שהוא צריך. נכון שסיבים עוזרים לעצירות, אבל עלייך לקבל מינרלים וויטמינים נוספים עבור העובר שלך. דרך מעולה לעשות זאת היא אכילה של מנות קטנות של פירות וירקות במהלך היום. נסי למצוא מתכונים מלאים בירקות לכל הארוחות.

ציוד שבועי: את וכדור האימון (למשל- פיזיובול) שלך תהפכו לבסטיז ככל שהבטן גודלת. את יכולה להשתמש בו ככיסא לשולחן עבודה, בשביל לשפר את שרירי הבטן או תמיכה בגב התחתון. תוכלי גם לעשות איתו אימונים לנשים בהריון מסרטונים באינטרנט. ובנוסף, בשלב הלידה את יכולה להשתמש בו ככדור לידה. בונוס: גם אחרי הלידה תוכלי להעזר בו בשביל להרדים את תינוקך.

זמן לקרוא: עכשיו זה זמן מעולה להתחיל את הספר הענקי שתמיד תכננת לקרוא. לא רק שזה יעזור לך להעביר את הזמן, גם אחרי שהתינוק יגיע, יעברו הרבה חודשים לפני שספר של 500 עמודים יחשב לפעילות זמן פנוי ריאליסטית.

להיום: עם בייביפלוס, תוכלי לצרף כל מוצר מכל חנות לרשימה אחת. את אפילו תקבלי חבילת מתנות מדהימות בחינם!

הבטן שלך בשבוע ה-18 להריון

כפי שכתבנו קודם, עלייה של חצי קילו בשבוע היא נורמטיבית בשליש השני להריון. בפגישת טרום לידה הראשונה שלך הרופא בטח נתן לך נתוני משקל אליהם את אמורה להגיע במהלך ההריון לפי מדד הBMI שלך. קשה להקפיד ולעקוב אחר הנתונים שנקבעו לך, ולהשקל כל כך הרבה זה לא משהו כיף, אבל בכל זאת, רופאים אומרים שעלייה איטית ויציבה היא מאוד חשובה לבריאות שלך ושל העובר.

מדריכים אחרונים