מדריכים

השבוע ה-29 להריון

מה גודל התינוק השבוע?

העובר באורך 38 סנטימטרים ושוקל 1.1 קילוגרם! שזה כמעט כמו מגף גומי חורפית!

התפתחות העובר בשבוע ה-29

העובר שלך היה, ובכן, די שקוף עד לא מזמן, כשהתחיל לגדל מצבורי שומן לבנים מתחת לעור. שומן תינוקות לא רק עוזר בכל עניין השקיפות, אלא הוא יעזור להם לווסת את טמפרטורת הגוף שלו ברגע שיגיע לעולם.

שומן הוא גם האופן שבו בני אדם אוגרים אנרגיה, כולל האנרגיה הדרושה כדי להפעיל את המוח שלנו. (האנרגיה של התינוק שלך עולה עכשיו!) זה גם עוזר לנו למנוע מחלות. 

הנה עוד דברים מעניינים שקורים עם העובר שלך בשבוע 29

רפלקסים: הרפלקסים של תינוקך, כמו שיעול, פועלים להתכונן לעולם שמחוץ לרחם.

צמיחת שיער: התינוק מפתח יותר שיער על ראשו ומצמיח גם ריסים.

עצמות ושרירים מתחזקות: העצמות והשרירים של העובר שלך מתחזקים יותר ויותר עם הזמן. יהיה לך קשה להתעלם מהבעיטות הקטנות! אנחנו מזמינים אותך לצלם ולתייג אותנו בסטורי ולהיכנס להיילייט שלנו בDaddy

תינוקות נולדים עם כ-15% שומן בגוף - יותר מכל יונק בטבע! 

גופך: הסימפטומים של השבוע ה-29 להריון

עצירות: נשים הרות רבות חוות עצירות בשלב זה של ההריון מכיוון שהפרוגסטרון גורם להכל לנוע לאט יותר בפנים. (גם אכילה מרובה של גבינה ונטילת תוספי ברזל יכולה לגרום לזה.) צרכי סיבים תזונתיים מפירות וירקות שיבולת שועל ומזון על, שתי 3 ליטרים של מים צאי להליכה של שעה פעם ביום. חשוב מאד לזכור שחומרים משלשלים אינם מאושרים לצריכה במהלך ההריון אבל תמיד תוכלי לפנות לרופא שלך לקבלת ייעוץ רפואי נוסף.

סחרחורת: כן, גם כשאת רק שוכבת על המיטה יכול להיות שתרגישי פתאום סחרחורות. מצב זה נגרם מיתר לחץ דם המאופיין בשלב זה של ההריון, והסחרחורת או הסחרחורת נגרמת על ידי שינוי בלחץ הדם ובקצב הלב. הקפידי להתרומם ממצב שכיבה לאט ואפילו לשכב על הצד.

דלקת בשלפוחית השתן: את נוטה יותר לדלקת בשלפוחית השתן בזמן ההריון, היות שהרחם שלך יושב על שלפוחית ​​השתן, והופך כבד יותר מיום ליום, זה יכול למנוע מהשתן להתנקז במלואו, מה שעלול להוביל לדלקת (כיף!). אל תסתמכי שכמה ימים של שתיית מים מרובה יעבירו את הכאב, פני לטיפול רפואי אנטיביוטי בנושא, בזמן רגיש כמו הריון, זה יכול להוביל לזיהום בכליות וללידה מוקדמת. לא דברים שאתה רוצה לקחת עליהם את הסיכון. 

חייך בשבוע 29 להריון

השליש האחרון הוא כולו צמיחה, ולגוף שלך יש חלק גדול בתהליך. הנה כמה רעיונות שיעזרו לך לנווט בשינויים האלה.

נשימות עמוקות: מתישהו ב-10 השבועות הבאים, התינוק שגדל בתוכך יצטרך לצאת החוצה. אם המחשבה הזו גרמה לך לרעוד, שימי לב שאת לא לבד. חרדה לגבי לידה ולידה היא "סימפטום" של הריון שכיח להפליא. הנה החדשות הגדולות: את לגמרי יכולה לעשות את זה, עשו את זה כבר לפניך במשך אלפי שנים אחורה והתינוק שלך הולך לעשות את זה על פני האדמה בדרך זו או אחרת. בינתיים, תרגלי מדיטציה, שיחות ארוכות עם חברים מהימנים דולות או מטפלת והתאזרי בהרבה הרבה סבלנות.

סידן: סידן עוזר לתינוקך לפתח עצמות ושיניים חזקות, מסייע בצמיחת הלב, העצבים ורקמות השרירים ומקדם מערכת לב וכלי דם בריאה. אכילה מספקת של המינרל האדיר הזה (כ-1,000 מיליגרם ליום) חשובה במיוחד במהלך השליש השלישי - אם את צורכת מעט מדי סידן, התינוק ייקח את מה שהוא צריך מהעצמות שלךמוצרי חלב הם מקור מצוין לסידן, כמו גם מיץ תפוזים מועשר בסידן וחלב סויה, סלמון בר משומר, קייל, זרעי צ'יה ושקדים. 

שייק איט: כל ריקוד הופך לדואט כשאת נושאת בתוך תינוקי קטן, ושום דבר לא גורם לדם שלך לשאוב טוב כמו כמה סיבובים עם בטן בהריון. בנוסף, מסיבת ריקודים אקראית בצהריים מעלה את מצב הרוח! בחרי את המנגינה האהובה עליך, הגבירי את הווליום והראי לתינוק שלך כמה מהמהלכים הטובים ביותר שלך.

מוצר חובה: מלח אפסום הוא תוסף מגנזיום סולפט לאמבטיה וידוע בתכונותיו המרגיעות שלו. מפזרים למים חמים ומשרים כדי להקל על אי נוחות וכאבי גוף הקשורים לטחורים. אגב, אותו שילוב הוא מציל חיים לאחר לידה נרתיקית כדי להביא הקלה לחלקים העדינים ביותר שלך.

מזל טוב! רק עוד 77!

הבטן שלך בהריון 29 שבועות

רוב הנשים עולות 8-12 קילוגרמים עד שבוע 29. ב- 29 שבועות עם בטן הריונית, את כנראה מרגישה הרבה בעיטות. מני את כמות הבעיטות בערך שעה בכל יום, תעדי את תנועות התינוק וכמה זמן לקח להגיע ל-10 מהן. 

מדריכים אחרונים