מדריכים

השבוע ה-7 להיריון

מזל טוב! השבוע את יכולה להגיד שאת כבר חודש וחצי בהריון והשבוע, בהשוואה לשבוע שעבר, העובר שלך מכפיל את גודלו!

כמה גדול העובר שלך בגיל 7 שבועות?

 אורכו של העובר שלך הוא כ-7 וחצי מילימטרים ומשקלו הוא כגרם אחד השבוע. זה בערך בגודל של אוכמניה.

 

התפתחות העובר בשבוע השביעי להיריון

כנראה שהבטן שלך עוד לא מציצה אלא רק סתם נפוחה, את לא יכולה להרגיש בעיטות וכנראה שעדיין לא היית אצל רופא הנשים, אבל בטוח שאת להוטה לדעת מה קורה שם עם העובר שלך - אז אחרי חודש וחצי בהריון קורה די הרבה...

האיברים העיקריים של העובר מתחילים להתפתח - לב, מוח, כבד, קיבה וכליות - ועד השבוע הבא תהי אמורה לשמוע את פעימות הלב של העובר בפגישה המיוחלת עם רופא הנשים שלך. 

  • המפרקים גדלים: לאחר שלעובר הקטן כבר יש גפיים (ידיים ורגליים) השבוע הוא מתחיל ליצור מפרקים. 
  • מערכת העיכול גדלה: המעיים גדלים ומתרחבים מעט לתוך חבל הטבור כדי לספק לעובר הזנה בכל שהותו ברחמך. אבל אל דאגה, המעיים ימצאו את דרכם למרחב הראוי בשלב מאוחר יותר בהריון. 
  • גם המוח גדל: המוח עובר השבוע גם קפיצת גדילה והוא הופך מורכב יותר מרגע לרגע. אם נדייק, המוח של העובר מייצר כ-100,000 תאים חדשים בכל דקה!

 

 מה קורה עם הגוף שלך בשבוע השביעי להיריון?

  • בחילות בוקר: יותר מ-80% מהנשים חוות בחילה כלשהי בתחילת ההיריון, ולמעלה ממחציתן סובלות גם הקאות. אל תחשבי שהבחילות קיבלו את שמן כי הן תוקפות רק בבוקר, הן תוקפות בכל שעה ביום - במיוחד בבוקרנסי לאכול ארוחות קטנות יותר ומפוזרות בכל מהלך היום, שתי מים בלגימות קטנות (ובכלל, אני ממליצה על סודה) והמנעי משכיבה לאחר האכילה. השארי חיובית - עד השליש השני הן יעברו. 

  • תשישות: עייפות יכולה לפגוע קשות בשבועות הראשונים של ההריון, ולמרבה הצער אין הרבה מה לעשות בקשר לזה. נסי לשמור על האנרגיה שלך על ידי אכילה בריאה מדי שעתיים, שתיית מים, פעילות גופנית (אני ממליצה על יוגה שתחזיר לך חזרה את האנרגיות) ותני לעצמך את החופש לישון בשבתות ובסופי השבוע.

  • נפיחות: ההורמון פרוגסטרון (שאת שמו כבר הספקת להכיר) מאט תפקודים מסוימים בגוף, ובעיקר את מערכת העיכול שלך. זמן עיכול נוסף מאפשר הצטברות גזים נוספים, מה שגורם לך יותר להתנפח. הגבילי את צריכת המשקאות המוגזים (בכלל, לא היית רוצה הילד שלך ישתה קולה), הימנעי ממזונות שומניים או מטוגנים, אכלי ארוחות קטנות יותר ושתי הרבה מים! זכר שגם אכילה איטית ולעיסת מזון בצורה טובה תמנע את עודף הגזים ותשאיר אותך שבעה לזמן רב יותר.

  • שלשולים: כאשר ההורמונים משתנים והעיכול מאט, זה יכול גם להניע את הריצות, ואם את רגישה - שינויים תכופים בתזונה שלך יכולים להניע את חיידקי הקיבה שלך. אם את משלשלת, הדבר החשוב ביותר הוא להישאר רוויה במים כדי להמנוע התייבשות כתוצאה מאיבוד הנוזלים. שתי מיצי פירות ומרקים, ואם השלשול לא חולף מעצמו תוך יומיים, התקשרי לרופא שלך.

  • עודף רוק: זה לא צחוק, שמת לב אולי שהפה שלך מייצר יותר רוק? עודף רוק הוא תסמין הריון אמיתי שלא כולן שמות לב אליו. רופאים אומרים שהרוק הנוסף מגן על הפה והגרון מפני חומצות קיבה מעצבנות שמכות במהלך השליש הראשון. שתיית מים מרובה, שימוש במי פה, צחצוח שיניים לעיתים קרובות ולעיסת מסטיק יכולים לעזור במקרה הזה. 

  • שוב צריכה לשירותים? הסיבה שאת מרגישה צורך דחוף יותר לעשות פיפי היא כי הרחם שלך מתרחב ולוחץ על שלפוחית ​​השתן.

  • אין תסמינים? אם בשבוע ה-7 להריון את לא חווה תסמינים שמטרידים אותך, את בטוח תוהה מה קורה. זה לא אומר שמשהו לא בסדר או שההריון שלך אינו תקין, את פשוט עלולה לחטוף אותם קצת מאוחר יותר מאשר נשים אחרות, או פשוט להיות מבין הבודדות שהשליש הראשון שלהן פשוט קל.

 

 

אם אתה מתקשה ליטול קפסולות תוספי תזונה ומולטי ויטמינים על בסיס יומי, נסי את צורתן כסוכריות מציצה או סוכריות גומי

 

 

חייה של הריונית בשבוע השביעי

למרות שזה אולי לא נראה בעין, הגוף שלך עובר שינויים גדולים, וחלקם משפיעים על היומיום שלך (בחילות בוקר מישהי?) 

הנה כמה דרכים להיות יותר קשובה לעצמך השבוע:

  • כמה שתית היום? מים ממלאים תפקיד גדול בהתפתחות העובר (בעיקר על השלייה, ושק מי השפיר) אבל חוץ מתפקידם החשוב בהתפתחות העובר, הם מקלים על התסמינים שאת חווה לרבות עייפות, כאבי ראש והבחילות. נשיאת בקבוק מים איתך לכל מקום או אפליקציית שתזכיר לך לשתות כוס מים מדי שעה יכולה להיות דרך מהנה לעזור לך לשמור על עצמך לאורך כל היום. (אל תשכחי: יותר מים פירושו יותר ביקורים בשירותים)

  • פנקי את עצמך: תזכורת לעצמך - את נושאת ברחמך עובר. זה לא קל לעזאזל! פנקי את עצמך בפדיקור (כל זמן שאת עדיין יכולה לראות את אצבעות הרגליים שלך), אולי בביקור במספרה או טיפול פנים אצל הקומסטיקאית שלך. 

  • מרגישה מתוחה? המתחי! עייפות ובחילות יכולות לגרום לפעילות גופנית להרגיש רחוקה ממך שנות אור. אבל תנועה כמו מתיחות השרירים העייפים שלך, מגבירה את רמות האנרגיה ואת מצב הרוח שלך. תחום היוגה עוסק בעיקר במתיחות וכדאי להירשם לסטודיו הקרוב, אבל אם גם זה מרגיש לך יותר מדי, פשוט צאי לסיבוב של 10 דקות ברחבי השכונה. 

  • תניחי לדוקטור גוגל: הפרשות? התכווצויות? אין תסמינים בכלל? ברוב המקרים - אין מה לדאוג, ומסע חיפושים של שעות בגוגל עשוי רק להטריף אותך מהתשובות שתקבלי. אגדי את כל החששות הקטנים שלך עד לפגישה הבאה עם רופא הנשים שלך. אם הדאגות לא יציקו לך מדי תוכלי לקבוע תור טלפוני שיקל על הפחדים שלך.

למה לצפות בביקור הראשון שלך לפני הלידה

  • המחזור האחרון שלך: הרופא ישאל אותך על ההיסטוריה הבריאותית שלך, הן מבחינה בריאותית כללית והן מבחינה גינקולוגית. שימי לב מה היה התאריך ביום הראשון של הווסת האחרונה שלך, על סמך התאריך שתתני לו הוא יתן לך השערה של תאריך הלידה שלך. 

  • נוטלת תרופות על בסיס קבוע? מני את כל התרופות, המשחות, תוספי המזון והויטמינים שאת נוטלת על בסיס קבוע כדי שהוא יוכל לאשר לך את השימוש בהן בזמן ההריון או יחליף לך לאחרות. 

  • היסטוריה משפחתית: רופא השמפחה ישאל אותך על מחלות רקע שעלולות להופיע במשפחות שלך ושל בן זוגך. התכונני לתשאול מראש ושאלי מבעוד מועד את בני המשפחה שלכם על מחלות רקע במשפחה שעלולות לפגוע (לא עלינו) במשפחה החדשה שאתם מקימים.

  • בדיקה גופנית: מדידת לחץ דם, גובה ומשקל, בדיקת אגן ואחרונה חביבה -בדיקת אולטרסאונד.! סופסוף תוכלי לראות דופק זעיר מרצד על המסך.

  • בדיקת שתן: תתכונני לעשות פיפי בכוס, כי השתן שלך ייבדק על-מנת לאשר סופית את ההיריון. השתן גם ייבדק עבור חלבון, גלוקוז, תאי דם לבנים ועוד ועוד.

  • בדיקת דם: הרופא ישלח אותך לבצע בדיקת דם על מנת לדעת מהו סוג הדם שלך, מה מצב הדם שלך, ישלול חשש לאנמיה שעלולה להוות סיכון בהריון ולשלול מחסורים נוספים בויטמינים.

 

בין אם הוא בן זוגך, בעלך, או אישך, לכי לבדיקה הראשונה אצל רופא הנשים עם השותף שלך לתהליך!
בהמשך יהיו עוד פגישות שלא יהיה קריטי לפספס, אבל אל תחלקי לבד את השמחה הגדולה!

 

הבטן שלך בשבוע השביעי להיריון

בשקלול הנפיחות יחד עם הקילו או השניים שאולי העלית (וזה נורמלי לחלוטין), את עלולה להתחיל להרגיש כאילו יש לך כבר קצת בטן, אולי כי את כבר ממש רוצה ללטף אחת כזו. האזרי בסבלנות, הבטן תצא רק לאחר בחודש השלישי, מה שאומר שיש לך עוד חודש וחצי ללכת בנוח עם חולצות צמודות! 

 

כבר מתרגשת מבחירת חדר הילדים? זה אף פעם לא מוקדם מדי להציץ על חדרי תינוק מעוצבים! תמיד תוכלי לסמן 'אהבתי' על כל הפריטים שמצאו חן בעינייך וחזרי אליהם בשלבים מאוחרים יותר!

מדריכים אחרונים